Home Office je v dnešní nelehké době živé téma, a proto si k tomu tým Digi Office, připravil pár zajímavých postřehů.
Zaměstnanec nemůže pravidelně docházet do kanceláře, ale přesto je potřeba aby mohl pracovat, a hlavně měl přístup k firemním datům.
V tomto případě se zaměstnanec může připojit na VPN a tím získat přístup do firemní sítě, posléze k datům či v případě potřeby k zařízením v síti. To mu umožní pohodlnou práci z domova, stejně jako by seděl u stolu v kanceláři.
Představte si uživatele, který vytáhne ze skříně starý neaktualizovaný notebook, strčí do něj flashdisk s firemními daty a připojí se na VPN. Mezitím stihne zavřít okno, které ho upozorňuje na propadlé předplatné antiviru a znovu odloží aktualizace na jindy. Ehm.. nebyl to ten počítač, na kterém měli děti pár cracknutých her? Z ničeho nic zjistíte, že není možné otevřít dokumenty na serveru…
Zdá se vám to přitažené za vlasy? Možná ano, ale těch rizik na vás číhá mnoho.
Nejefektivnější obranou je seznámit zaměstnance s riziky, které může způsobit. Ve spolupráci s IT oddělením je možné připravit pravidelné školení a bezpečnostní směrnice, které musí zaměstnanci podepsat.
Je namístě poskytnout zaměstnanci zabezpečený firemní notebook. Jestli uživatel používá soukromý notebook, měl by jej váš „Ajťák“ vždy zkontrolovat.
Dodržujte základní bezpečnostní doporučení: používat silná hesla, zamykat počítač v době nepřítomnosti, nepoužívat flashdisky a soukromé emaily pro přenos firemních dat, používat pouze podporovaný software, nenavštěvovat podezřelé weby, nestahovat data z neznámých emailů, webů, serverů, a podobně.
IT oddělení také může systematicky či namátkově kontrolovat bezpečnost.
Nejdůležitější je, aby vše nastavil a kontroloval IT specialista. Stejně tak školení by měla probíhat od někoho kdo problematice rozumí a dobře zná rizika. Pokud jsou dodržena všechna doporučení a je zajištěna vysoká bezpečnost, není důvod se práce z domova (home office) obávat. Spoustu průzkumů ukazuje, jak je toto řešení efektivní pří výkonu zaměstnance.
Certifikovaný partner
Partner
Dodavatel
po - pá 8:00-18:00ostatní dle domluvy
Smluvní zákazníci mohou v případě požadavku kategorie A volat hotline číslo uvedené ve smlouvě (podmínky).
podpora@digioffice.cz+420 608 773 883+420 222 741 841
Jan Benešbenes@digioffice.cz+420 222 741 841
Jaroslav Látallatal@digioffice.cz+420 603 773 883
Požadujete technickou podporu? Zašlete nám autorizovaný požadavek přes náš HelpDesk